måndag 24 november 2008

Meteorolog i yrväder

Det är väldigt vilken uppståndelse det kan bli om en så vanlig sak som väder. Av dom få timmar jag har vart utanför dörren idag så har jag konstaterat att det huvudsakliga samtalsämnet idag är vädret där alla verkar vara överens om att ha en negativ hållning till just vädret.Vädret är en av dom få saker som faktiskt består även om man sätter ett O framför. Är man olycklig så är man inte lycklig, har man otur så har man inte tur och om någonting är osant så är det inte sant osv. okay att man kan vara nödig även om man sätter ett O framför men ni förstår poängen.Ser man till vädret så blir det bara mer om man sätter ett O framför. Nu kan man ju tycka att det här är väl ingenting att bråka om men jag råkar vara av sådan natur att jag oftast väljer att gå mot strömmen så nu när alla har gjort gemensam sak i att gnälla på vädret så plockar jag helt enkelt fram min sportiga sida och gör ett lappkast. Som invånare på Tellus får man acceptera lite klimatförändringar för det hör liksom årstiderna till.För dom som oroar sig för vädret kan jag bara säga att det just nu jobbas för fullt med att förstärka effekterna av just klimatförändringarna. Att sen vädret idag har väckt en sådan uppståndelse beror som vanligt på att trotts de modärna verktygen vi i dag har för att förutse vädret så har 08-orna återigen trotts förvarningar blivit alldeles tagna på sängen och som vanligt är situationen kaotisk.Det är ett årligt återkommande fenomen, det vore nästan mindre ovanligt om det något år inte blev jul.

Inga kommentarer: