lördag 24 oktober 2009

Hjälp mig att längta till 20.00

Det är som med jordbävningar, vulkanutbrott, översvämningar och andra naturkatastrofer att man säkert vet att dom kommer tillbaka men inte kan förutspå riktigt när. När Oldsberg äntligen tystnat, ja då drar man igång nästa lördagsplåga dansbandskampen. Jag har svårt att tro att detta är någon tillfällighet och är därför tämligen övertygad om att man mest gör detta för att jävlas.

Det är ju känt att människan inte lär sig av sina misstag och vem minns väl inte vad som avlades fram ur detta spektakel den förra säsongen. Självklart tänker jag på det musikaliska missfostret "Lars Kristerz" som visserligen redan existerade men p.g.a programmet fick ett genombrott som utvecklades till en landsplåga.

Ja, jag antar väl att det bara är jag som bekymrar mig över detta och alla ni andra sitter väl redan och laddar i tv-sofforna, beredda att rösta fram ytterligare något som för mig kommer att fungera som kräkmedel. Sånt här sätter käppar i hjulet för mig och min personliga utveckling när jag väljer att tolka min egen verklighet. Dansbandskamper kan man liksom inte bara bortse ifrån och låtsas som om dom inte fanns och självklart så blir jag ju även påverkad av grupptryck och vill som alla andra tycka att detta är en fantastisk lördagsunderhållning.

Inga kommentarer: