söndag 29 juli 2012

5-kronorsfrågan

Ja, som rubriken lyder så kommer jag i det här inlägget att ställa en liten fråga eller gåta om man så vill, där man har chansen att vinna just 5 kronor. Tävlingen går till som så att jag kommer att lägga ut en bild med tillhörande bildtext som i detta fallet är frågan. Efter att jag lagt ut bilden med frågan/gåtan så kommer jag sen att presentera svaret. Det finns endast en lösning på bildgåtan och svaret kan inte överklagas(eller jo, det kan  det visst men man har ingenting för det). Alltså gäller det här att komma in med förslag på rätt lösning innan jag tillkännager det rätta svaret - Lycka Till!

På det urtrista furubordet ligger Lennart, han är en katt, fast tyngre. Bredvid Lennart på det urtrista furubordet ligger "Woxnadalsnytt"."Woxnadalsnytt" är ett informationsorgan.

Utstedelse: Vad är det för likhet på Lennart och "Woxnadalsnytt"?

Rätt svar: På det urtrista furubordet ligger både katten och informationsorganet timmarna/dagarna/veckorna i ända. 
Grattis till ev rättsvarare. Vinsten kan hämtas ut hänne hos mäg senast i mören eller nån annan dag.

Skulle det nu vara så att någon inte anser sig hunnit svara innan rätt svar presenterades så går det utmärkt att höra av sig så löser vi det där med femman ändå(gäller förstås även dig som tyckte att frågan var för svår).

Inga kommentarer: