torsdag 11 december 2008

Inlägg nr:99

Idag står det att läsa i Aftonbladet att Christer Sjögren håller tyst och även att han fortsätter att tiga så jag vill ju bara säga det att det beskedet kommer inte en dag för tidigt och man får väl hoppas att den tystnaden håller i sig även i framtiden. Vad egentligen artikeln handlade om vet jag inte då jag inte vågade läsa längre då risken att min positiva tolkning av artikelns första rader då skulle rinna ut i sanden och endast göra mig besviken. Så jag säger bara: stå på dig Christer, tiga är guld även om du med dina dängor har fått skivor i detta material att pryda dina väggar med. Ja, jag vet att detta saknar substans och att jag bara använt mig av artikeln för att få underlag till att skriva en del "dynga" men det är jag av allt att döma inte ensam om.
När vi ändå är inne på nyheter så kan jag nämna ännu en även om den är 12 timmar gammal vid det här laget. Som bosatt i Byyn och med risk för att jag ska låta intresserad av bandy så vann igår Edsbyn över Gripen med 13-2 !! Säga vad man vill men Edsbyn utan bandyn är att jämföra med vad Sverige skulle vara utan Norrland.Utan resurser och utan tillgångar, med andra ord ingenting. Nu ska jag ge mig av ut i snövädret för att söka finna underlag till nästa inlägg som för övrigt blir det 100:e.

Inga kommentarer: