tisdag 6 januari 2009

En Lyckans Dag

Igår kom så grabbens morfar på besök och till pojkens stora förtjusning så hade han julklappar med sig också.Kanske var jag lite mindre förtjust när en av klapparna visade sig vara en stor låda lego men det var väl det som var tanken med plastlådan att man efter avslutad lek kan plocka ihop efter sig. Nåväl, förr eller senare så ska det väl vara lego men det är ju så att man ibland eller ganska ofta ser saker utifrån ens eget (och dammsugarens) perspektiv. Sen var det då dags för den efterlängtade resan för att besöka pojkens bror som han aldrig tidigare träffat och efter att vi avverkat sisådär 12-15 mil så var vi då framme. Mötet gick hur bra som helst, Liam var kanske lite blyg några minuter men det är ju fullt normalt när man möter människor man aldrig tidigare träffat. Pojkarna fann snart varandra och när det så var dags för återresa så möttes det av mycket bestämda protester. Jag har lite svårt för att se om personer är likt varandra men jag kan åtminstone säga att Liam har ytterligare en mycket fin och stilig brorsa. En liten grej som hände i bilen på vägen hem var att Liam mycket diskret viskade till sin pappa och frågade: Visst har jag tre brorsor pappa? varpå jag viskade tillbaka: -Ja-a! Sen kom följdfrågan som lydde: Har jag fler brorsor också pappa? varpå jag svarade: - Nä-e Liam. Antar att man kan få sådana funderingar när man vid 4 ½ ålder plötsligt en dag får träffa ett syskon man inte vart speciellt medveten om. En "Livet är fullt av överraskningar-upplevelse".

Inga kommentarer: