tisdag 20 januari 2009

Sen ankomst igen

Liam börjar att få dåliga vanor. Nu har han kommit försent till dagis två gånger på två veckor och det tycker jag som förälder inte är acceptabelt och det är verkligen på tiden att göra något åt den saken. Han är ju uppe i god tid på morgnarna så det är ju inte där som skon klämmer och dessutom försöker han ju även få sin trötte far att vakna och kliva upp för att tilldela honom frukost. Medans jag skriver det här har tanken i mig väckts att pojkens sena ankomster skulle kunna relateras till faderns sena uppvaknande på morgnarna och det späder ju på det klassiska uttrycket att "Ingenting är barnens fel" och eftersom jag är en stark anhängare av uttrycket så kryper jag därmed även den här gången till korset och tar på mig hela skulden. F'låt mig min son att pappa använde lilla dig i kampen om att lyckas skrapa ihop till ett inlägg på morgonbloggen.

En bra dag tillönskas speciellt DIG

Inga kommentarer: