torsdag 12 februari 2009

Mycke grader blir det

Liam är fortfarande lite fuuk så jag fortsätter att vårda honom ännu en dag. Han vill ju så gärna tillbaka till dagis men han har en otäck hosta och det rinner snor hela tiden. Det är ju ett gott tecken att han vill till dagis för det visar ju att han trivs där i allafullafall, men det har han förresten alltid gjort.

Ute är det svinkallt idag. Jag tror vi har något fel på våran termometer för det verkar som om att när man pratar om temperaturen så tycks andra som inte bor långt härifrån ha haft sisådär 5 grader mer än oss.
Hursomhelst så visar våran mätare -20º celsius idag så då får man väl anta att det säkerligen är -25º på en schysst mätare.

Jag har precis kommit på hur man skriver grader(º) på tangentbordet så därför blir det en hel del om temperaturen. Det är ju sååå loolit när man kommit på någe nytt. För er som inte vet hur man får till det där lilla tecknet så ska jag bistå med informationen.
Håll ner Alt-tangenten medans du skriver 167 på den numeriska delen av tangentbordet så ska den där lilla ringen ploppa upp.
Vet inte om det har något med inställningarna att göra men för mig funkade det inte med Explorer som webläsare men med Firefox går det alldeles utmärkt.

Nu ska jag vrida mitt huvud 90º för att se hur det går för grabben som sitter i soffan med en temperatur på sådär 37,5º.

Ha en iskall men ändå skööön vinterdag.

Inga kommentarer: