söndag 2 januari 2011

Julgardiner och andra tragedier

Nu har vi plockat ut julen Liam o jag. Det går ganska fort hemma hos oss, sådär 10 min typ. 3 ljusstakar, lite tomtar och en minijulgran. Rivning av pepparkakshus och vips så är allt som vanligt igen. Lite märkligt är att julen tycks komma till oss varje år trots att jag aldrig sätter upp nå julgardiner....undrar vad som skulle hända(eller inte hända) om jag skulle sätta upp julgardiner.
Kanske skulle hela vår lägenhet drabbas av nån sorts julstämning. Sånt har man ju hört talas om.

Liam är i alla fall frisk igen efter 5 dgr. med hög feber. Visst är jag glad för Liams skull men det är ändå en klen tröst när beskedet att den eminente Per Oscarsson m fru sannolikt har förolyckats då deras bostad brunnit ner till grunden. Nu lär det väl ha varit 2010 det inträffade så det får väl läggas till fjolårets förluster.

Inga kommentarer: