måndag 4 maj 2009

"Besökarna"

Supersociala "Sleeping Cell" har nu under två dagars tid visat goda tecken på att, om nöden nu skulle kräva det, så är jag fullt kapabel att krypa fram ur mitt vacuum och ansluta mig till samhället och den pågående processen. Det är på goda grunder som jag kommit fram till denna slutsats.

Efter att inte ha setts på 22 år har jag nu haft besök av en god vän som en gång för längesedan, om man nu vill kalla det så, var mer än en vän och som åren till trots ändå inte låtit sig suddas ut eller avvikit ur mitt minne. En rätt häftig upplevelse som jag har lite svårt att sätta ord på faktiskt....men visst var det speciellt. Jag vågar nog påstå att vi båda var överens om att tiden inte hade stått stilla, utan att vi båda hade utvecklats och mognat med erfarenheter och insikter genom livet.....trevligt var det i alla fall.

Nu är ju inte jag den typen som nöjer mig med lite lagom övning när det gäller social träning.

Ca. 3 timmar efter att min 1.a gäst hade lämnat oss för att resa hem till sitt, så dyker en annan go vän upp, som jag inte heller har träffat på sisådär 10 år.....tänker....tänker......det är märkligt vilka vändningar och överraskningar livet kan bjuda på. Han hade skaffat sig 3 barn, som dessutom åt upp mina "Ballerina" och "Singoalla" - kex......såna barn gillar jag....synd bara att det var mina kex. För att visa mitt missnöje så bjöd jag barnens far på snabbkaffe från "Euroshopper"......hoppas det smakade(fniss).

Summa summarum:
Javisst kan livet bjuda på överraskningar och förändringar, men jag tror nog ändå att jag utav dessa besök kom på det klara med en sak, och det är att: skulle inte jag ha genomgått mina förändringar och överraskningar så skulle det sannolikt inte funnits några skäl till att besöka mig idag.

Tack för trevlig social samvaro!

1 kommentar:

Roffe sa...

Kom du ner till oss och hälsa på så kan du få Zoegas och en egen rulle kakor.
Ps. Det gick att dricka pulverkaffe