onsdag 9 december 2009

Det gör ont

Då var det nya båtbenet på plats och det får man väl säga är ganska så skönt - INTE!!! På hospitalet är dom ju så bråttom med att skriva ut en vilket innebär att man går miste om den smärtlindring som man kan få inom sjukhusets väggar.....jag tycker om smärtlindring.

Handikappad är jag så till den mildra grad att jag inte gör något mer än vanligt, skillnaden är bara att jag nu inte kan göra något mer än vanligt. Man bjöd även på en svinspruta så nu är det gjort - jag har så §?=&%¤#"^ont.

Jag fick även en annan sak bekräftad då en sjuksköterska berättade att under de dryga 40 åren som hon jobbat inom vården så hade hon aldrig, aldrig nånsin träffat en patient som det var mer synd om än just mig, inte illa.
Så här i juletider så ber jag därför alla att skänka mig en liten tanke och även om du har det svårt så kan du trösta dig med att jag ändå har det värre.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag lovar :-Jag lider och ska lida med dig ! Hoppas att det inte behövs så länge bara. :-) (alltså att du snart ska bli bra i handen .)

Teskedsgumman

Simon sa...

Tack! - Dig kan man lita på:)