söndag 3 februari 2013

Mitt "Mello"

Hej Sverige!....å alla andra också för den delen som behagar trängas i den varma gemenskapen på denna av det internationella datornätverkets mest underskattade sidor.
Igår var det dags för televisionens kanske största årliga spektakel melodifestivalen igen. Då passade jag på att göra rent inne på toaletten, dammsuga och torka golven i  vårt hem. Det blev även tid för lite tvättstugemys. Eftersom sonen tittade på "mellot" så gick det inte att undvika att jag ändå fick smaka på några toner uppblandat med vrålet från den fruktansvärt blå dammsugaren. Det fick mig att tänka på alla som satt i tv-sofforna runtom i landet och lyssnade på detta äckliga program med detta äckliga utbud utan att ha en vrålande fruktansvärt blå dammsugare igång samtidigt. Lite senare besökte jag den prisbelönta sanningssajten "fäjsbook" bara för att få bekräftat att det var precis som jag trott. Även detta års melodifestival var under all kritik, ja rent katastrofal enligt vissa....., sen fanns det ju nån tonåring som tyckte annorlunda men dom väljer jag att bortse ifrån i min strävan att få en samlad bild av ytterligare ett kasst "mello". "Mellon" ska vara kassa. "Mellon" kommer alltid att vara kassa.


Jag vill också vara med i mf. Jag vill också tävla med en schlager. Jag vill också vara med i en deltävling. Jag vill också ha chansen att gå vidare till andra....eller sista chansen. Jag vill också.....
Jag skulle ställa upp med låten "Lika gullig som i förrgår" och den skulle vara skriven av den lokale hitmakaren "Pogo Pedagogo". Det skulle vara mycket puls, väldigt mörkt och väldigt lite fokus.....

Inga kommentarer: