torsdag 11 februari 2010

Just for You

Det är sällan eller långt emellan bloggen uppdateras numer.....det kanske förresten är samma sak, eller har samma innebörd....alltså sällan alt. långt emellan, mer om det sen.
Jag väljer att ta det som en komplimang då det är fler än en av mina läsare som antingen på bloggen eller via annan kontakt efterfrågar de inlägg som vanligtvis brukar florera här.

Det blir sådär ibland. Kalla det bloggtorka eller stiltje eller vad man vill. Det finns ju alltid något att blogga om, så med bloggtorka menas snarare att man saknar egna uppslag och/eller inspiration.

Det här är ett inlägg som visar att det alltid finns och att det går att blogga om vad som helst.
En annan förklaring till att det är så långt emellan inläggen kan vara att jag just nu är med i en tävling där den som bloggar minst vinner en täckjacka med tryck på ryggen.
Att jag ändå bloggar lite har även det sin förklaring eftersom jag försöker att undvika att bli den som vinner täckjackan. Skulle väldigt gärna vilja ha en täckjacka men inte just den här. Det står nämligen "VÄLKOMMEN TILL TINGSRYD" bak på ryggen.....hade det stått fram på ryggen så hade det väl varit okej, men bak !

Tillbaka till inledningen av inlägget där jag ifrågasatte om långt emellan och sällan hade samma betydelse.
Vid närmare eftertanke så är det inte alls samma sak. Så vitt jag vet så är det väl knappast nån som säger att någon hade sällan mellan framtänderna. Måste ju vara lika ovanligt som att säga att det är mycket sällan mellan Svedala och Arbrå. Däremot så går det ju att använda båda uttrycken om man vill säga att det är sällan jag motionerar eller det är långt emellan jag motionerar. Då dyker det genast upp ett annat problem eftersom det är varken sällan eller långt emellan jag motionerar. Jag motionerar nämligen aldrig.

Tack för ordet !

3 kommentarer:

klatuu sa...

Jag säger som Gert.
-Äntligen!

Anonym sa...

Håller med Klatuu: Äntligen ! Saknar en till, Örjan ! Var är han ? Miss you, two!
Teskedsgumman

Sleeping Cell sa...

Ja-a, äntligen :)