onsdag 10 november 2010

Pjumsa

Hej, jag är fotgängare och vill från djupet av mitt hjärta tacka vädergudarna på SMHI för att jag äntligen mött ett visst motstånd vid mina dagliga morgonpromenader.
Jag syftar naturligtvis på nattens och den här dagens snöfall som var orsak till att det tidsmässigt tog sisådär 10 min längre tid att genomföra morgonpasset. Vi hade väl fått en dryg dm snö i morse och då får man som man säger här uppe "pjumsa" för att ta sig fram. Nej, jag klagar inte. Snö är ju en naturlig del av vintern på våra breddgrader så man får väl bara vackert finna sig i det....även om jag inte kan påstå att jag gillar läget.
Synd bara att snöröjningen inte prioriterar gång och cykelvägar först.....speciellt eftersom jag ska ta mig fram där. Ja, det är lite "Bered en väg för Herren"- tänk där, och det tycker jag att jag är värd.

Stort Grattis till alla som fyller år idag!

Inga kommentarer: