onsdag 24 november 2010

Jakten på julkalendern

Grymt längesen man uppdaterade den här sidan. Idag sitter jag hemma å äter bananer. Ställde in min morgonpromenad idag då jag inte alls var så lockad av att gå i snöstorm. Efter att jag följt Liam till skolan så gick jag hem å körde igång tvättstugan istället. Ja, det finns att göra även för en pensionär. I Nordkorea avfyrar man artillerigranater, och det tycker vi har jättemycket med snöstorm å pensionärer att göra, dock ej tvättstugor.

Annat anmärkningsvärt är väl att jag/vi igår var på Konsum. Det är inte var dag nån är på Konsum här i byn. Skulle ha tag i sverigesradios julkalender men det var stört omöjligt att hitta den i byn. Var runt till "alla" butiker inkl. våra 2 bemannade macker utan resultat. Det som var lite ironiskt i det hela var att man på spelbutiken undrade om vi inte hade kollat på Konsum? - Jajustja! sa jag. Det hade jag totalt glömt bort. Det säger väl något om Konsums betydelse i mitt liv. Det bekräftas även av antalet julkalendrar man hade kvar. Där fanns nämligen kalendrar i massor vilket även det tyder på en sparsam kundkrets där medelåldern blablabla o.s.v.........

Nu kan det verka som att jag vänder mig emot Konsum på nåt sätt men det är något visst med Konsum Edsbyn som gör att det inte snurrar på som det borde.
Det är synd att dom inte kan konkurrera med ICA. Dom skulle behöva det då dom trots att dom har majoriteten av alla kunder i den här hålan har mage att utsätta sina kunder för rena personrånet då man handlar. Jajaja, jag köper mycket frukt och grönsaker och det är dyrt, så därför så får jag väl skylla mig själv.

Kram

Inga kommentarer: