måndag 10 januari 2011

Sicket j**la öde

Denna dagen ett liv, sa farbror Melker, å så är det väl hur man än vrider sig...kanske. Vad vet jag..? Inte mycket antar jag men i mitt eget tycke ändå en hel del. Som att jag idag när jag var ute på min promenad mötte ett motstånd som tvingade mig att gå i ett framstupa läge som måste sett allt annat än normalt ut. Vädergudaren(ja, den heter så) behagade nämligen ha kännedom om att jag vistades ute och la sig således till med en vindstyrka på sisådär 400 m/s. Min kroppsställning lär väl ha varit ungefär vågrät då jag för full kraft och med en otrolig viljestyrka vägrade släppa blicken på målsnöret och med blodet rinnande ur ena mungipan släpade mig mot målet hemma på Öjollasbacken. Jaa, å sen gick livet vidare.

Puss & Kram

1 kommentar:

Slottets lilla värld sa...

:-D Jo, det gick motigt att cykla hem efter jobbet...