torsdag 1 september 2011

Den pojken...

Satt ute på balkongen idag då jag såg Liam komma cyklande i backen på väg hem från skolan. Min stora lilla gosse åker till och från skolan alldeles på egen hand nu. Med ivrigt trampande fötter och iförd ryggsäck var han nu snart hemma efter ännu en dag i 1:a klass. Omkring en minut senare kommer han lagom andfådd in genom ytterdörren och ropar - Hallååå, jag är hemma!
Jag låter informera honom om att pappas eftermiddagsplan är att vi ska åka till Alfta för att hälsa på farmor varpå han svarar - jamen, först ska jag göra läxan. Jag svarar inget utan betraktar honom bara när han plockar upp sin läxa ur ryggsäcken, skyndar förbi in på sitt rum och hämtar några pennor och vidare ut på balkongen där han sätter sig i solen för att ta itu med sina hemuppgifter.
Jag tänkte bara att är man så duktig och angelägen om att ta itu med uppgifterna direkt så tycker jag minsann att resan till farmor kan vänta en liten stund. Han har även lånat en bok på biblioteket som han har börjat läsa för mig - alldeles själv.

1 kommentar:

Anonym sa...

Stolthet! Vicken duktig pojk! :)