söndag 26 oktober 2008

Det Är Vä(r)st å' Va' Från Öst

Knaster,knaster radioskugga idag
Mitt kodnamn är Pjotr spatsiba go'dag
Jag är radions röst i gråa trista öst
Mitt i detta kaos tar vi vodkapaus - strax tillbaka.

Hallå,hallå det är jag igen
Jävla radio måste tejpa den
Kan Warsawapakt rå för all glappkontakt?
Kan tro att radions brus beror på vodkarus - strax tillbaka.

Nu mig tänkt göra en presentation
Mitt liv i ruiner i före dette union
Det är svårt att slå det vi är bäst uppå
Vi har den lägsta lön,vi har den längsta kön - strax tillbaka.

Mig är lyckligt lottad 'å har sommarbostad
I en uttjänt reaktor oppa vid Barentshav
Det är en jävla lång bit,förbjudet åka dit
Men det är min idyll nu tar vi vodkapåfyll - strax tillbaka.

Jag är en äkta barbar,en iskall staty
Om livet är dig kärt then don't mess with me
Tillsammans gläds vi åt en sorgfull klagolåt
Dags för näringskontroll på Rödbetsoppans torg - trött på att gå tillbaka.

En svensk tiger bara när FRA lyssnar

Simon 2004-05-30

PS. Idén till dessa rader om det forna Sovjet uppkom i en skruvad tillvaro och är inget personligt påhopp på våra grannar i öst. DS (Hafven humor annars DÖ)

Inga kommentarer: