torsdag 30 oktober 2008

Grattis till Hellen-pellen&"Lunda"


Nu har Hellen-pellen avlagt ett godkänt förarprov som resulterat i att hon nu är en mycket stolt innehavare av ett B-körkort.Detta har haft till följd att även jag nu känner mig peppad att erövra ett förarbevis,det tredje i raden föresten.Det är väl kanske därför som man överväger sitt beslut, då om man ser till statistiken torde ha väldigt små chanser att få behålla detta så eftertraktade förtroendebevis från länsstyrelsen.
Eftersom jag tidigare ansetts ha brustit i omdöme måste jag nu punga ut med 4000 spänn för att få ett intyg från en leg.läkare på att jag numer anses lämpad att införskaffa mig ett förarbevis vilket också måste betyda att undertecknad återfått sitt omdöme.Att man ibland tycker sig hålla på att tappa förståndet behöver man ju inte uppge i sin lämplighetsansökan då det vore omdömeslöst i tanke på att man då riskerar att inte bli beviljad ett lämplighetsintyg.

(Fotnot:Grattis även till "Lunda" som efter idogt pluggande idag fick EU-förarbevis)

Odubbad Cyklist

1 kommentar:

Anonym sa...

Hahahahaha!
en snabb riskanalys torde ge vid handen att ditt omdöme i skrivande stund inte skulle kunna betraktas som omdömelsös, eller nåhanna :D