tisdag 3 mars 2009

En panna Java mindre

Jag tänker gå med i en kvinnogrupp för då får man följa med till Bollnäs på shopping. Tycker det är lite diskriminering faktiskt att man inte får delta i kvinnogruppen om man inte är kvinna. Borde det inte räcka att man ibland beter sig som en kärring...?

Kanske en S.Larsson-uppföljare av lokala mått: "Män som inte får åka med till Bollnäs"

Efter omstruktureringar i kommunens verksamhet och budget så har nu en av "kaffebryggarna" (anställd personal) fått lämna "Vändplatsen". Synd tycker jag, och den här gången tänker jag inte bara "gilla läget" utan visa min besvikelse med att gå och vara lite småtjurig och svårkontaktbar en längre tid.Jag tänker dricka kopiösa mängder kaffe bara för att visa att det minsan behövs minst en erfaren och utbildad kaffekokare till.

Konstigt det där att man bollar och byter personal på ett ställe som efterfrågar trygghet och tillit.
I och för sig så kanske inte alla har samma åsikt som jag vad gäller "kaffekokaren" men va f**n....

Det är ju lite tragiskt, för nu blir ju vederbörande tvungen att skaffa sig ett arbete och jag får väl på det här sättet önska DIG lycka till!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jamen det är väl själva f.. att man skall vara tvungen att jobba för sin lön igen :)
Men jag har ju gjort det hela mitt vuxna liv så det skall väl gå bra i fortsättningen också. Det skall faktiskt bli kul att supporta och utbilda igen. De kontakter och vänner man skaffat sig försvinner ju inte för att man byter arbetsplats ;)

Anonym sa...

håller fullstädigt med min bästa kaffekokerska slutade hon med,men som tur e har det kommit en ny å dom gör verkligen nytta för det sätts på en ny kanna hela dagarna.utan kaffe stannar gemenskapen.

Sleeping Cell sa...

Så sant!