fredag 15 oktober 2010

När höstlöven far

Som vanligt ä're skitlängesen jag skrev nån rad, men så ä're med mig. Hur är det med dig?
Igår hade vi full storm här och det innebar väl att om det överhuvudtaget fanns några löv kvar på träden så lär dom ha tagit sin tillflykt i den kyliga höstvinden.
Så idag kom den första snön....ja, visserligen inget som låg kvar men dock så var det snö.
Det känns just nu som om sommaren är väääääldigt långt borta. Ah!! får väl hitta på nåt att roa sig med under vintern så kanske det blir lättare att gilla den årstid som dominerar på dessa breddgrader. Jag menar bara, har man valt att leva här så gör man väl kanske(men bara kanske) bäst i att anpassa sig efter klimatet.
Usch....precis som om det skulle kännas bättre nu när jag sitter här och försöker se lite ljus någonstans därinne i tunneln.

Handen på hjärtat så är jag faktiskt mest orolig för att vintern med tillhörande snö, kyla och begränsad framkomlighet ska sätta käppar i hjulet för mitt motionsschema, moooohahahaha....
Har faktiskt funderat på om jag skulle ta och investera i en skyddsutrustning.....nej, jag menar skidutrustning....för att åka på längden då förstås. Hmmmmm.....jaa....mnjaa...det tål att tänka på. Jag skulle ju inte bli förvånad om jag säger så, men jag skulle definitivt själv tycka att det var utomordentligt spektakulärt att känna att jag....just jag, gled fram där i skidspåret.

Nuss & Kläm på er därute i höstmörkret.

Inga kommentarer: