torsdag 30 december 2010

I år blidde det inget nytt år i år

Här i Edsbyn tycker man det är viktigt med bandy. Det tycker inte jag.

Här i Edsbyn har man i år bestämt att ställa in det traditionella nyårsfirandet. Inget nyårstal, inget fyrverkeri, ingen folksamling vid S:t Olofs kapell på Nilsjonsbacken.
Det är bra tycker jag. Jag brukar ändå aldrig vara där. I år är faktiskt första gången som jag övervägt att ta med Liam dit men jag verkar slippa det eftersom man tydligen slutat fira nyår i Edsbyn - BRA! I Edsbyn firar man endast vid seger i bandy.

Förstår inte riktigt poängen med det där. Att man håller inne med fyrverkerier med skrämda hundar i åtanke må ju vara en sak, men det kan väl vara trevligt att lyssna till ett nyårstal och sen ringa in det nya året - NOT! Eller kanske det där talet varit så kasst att man beslutat att lägga ner det....man vågar bara inte säga det rent ut till talaren(som är en känd edsbyprofil) och har därför beslutat att lägga ner hela skiten.

Här i Edsbyn tycker man det är viktigt med bandy. Det tycker inte jag.

Lappland kom o kom!

2 kommentarer:

Slottets lilla värld sa...

Här i Edsbyn tycker man BANDY är viktigast av allt - det inte jag! Heller!
Gott Nytt År!! Med eller utan raketer o tal på S:t Olofs.
Var dit förra nyåret. Du har inte missat nåt! Lovar.

Kicki sa...

För många år sedan när UT bodde i byn så startade den dära traditionen med nyårstal och fyrverkerier vid S:t Olofs Kapell. Hästarna blev vettskrämda. Usch! Jaja, allt har sin tid. Ur led är tiden. Hur som så blev jag chockad av att upptäcka flera nya inlägg här. Kom igen, skriv, skriv, skriv... Jag gillar din blogg. Gott Nytt År!