söndag 28 augusti 2011

Dagens fångst

Liam har precis kommit hem efter att jag haft honom utlånad en natt. Det är så med den pojken att det finns människor som tycker han é såå go att man helt enkelt ringer å frågar om man inte kan få låna honom ett tag. Jo, så är det. Han har väl mindre goa sidor också som bara jag får ta del av och som andra kanske har svårt att tänka sig om den lilla illbattingen, som Astrid uttryckte det, men jag skulle inte vilja byta ut honom för allt i världen.....inte i dagsläget i alla fall. Man säger att alla är unika, men den gossen är det verkligen, tror han har det efter far sin, hmmm....

Vidare så har jag för en liten stund sen skrapat ihop minst 2 katter i en påse. Igår lyckades jag förresten med lite arbete samla in närapå ½ hund. Till detta använder jag en dammsugare till hjälp. Den halva hunden, samlade jag in igår då jag städade bilen och den är nog bara glad att slippa ligga där bland skräp och rester efter sommarens turer.
Att allt hår hamnat i baksätet på bilen beror sannolikt på att jag ingått i ett förhållande med en hund och inte minst hundens söta ägare...eller matte som det heter på hundspråk...

Känns lite billigt att kalla hunden för en hund. Betty, som hon heter, och jag, har faktiskt kommit att stå varandra riktigt nära. Hon är faktiskt också rätt unik tycker jag....kanske har hon fått det efter sin matte.

2 kommentarer:

Konungen sa...

ett sånt där inlägg som man blir så glad av. bra.

Blommen sa...

Ja du Simon, nu fick du mig nästan att skratta omkull igen, Fortsätt nu att blogga i den här rytmen, det är intressant och kul som attan att läsa dina skriverier.