onsdag 24 augusti 2011

Duett rätt o slätt

Tiden går så fort och Liam har blivit så stor. Eller så är det bara pappa som blivit omdömeslös. Nu har jag i alla fall släppt honom och han har nu cyklat till och från skolan själv sen igår. Ja, han har väl cyklat själv tidigare också men jag har liksom följt honom varenda dag, och varit tjatig, att man måste kliva av cykeln och gå över gatan, titta hit och titta dit osv osv.
Jag känner ändå att jag måste släppa honom och öppna upp möjligheterna att kunna cykla till kompisar själv utan att det ska hänga på om pappa är vaken eller inte.

Nu till en del av dagens tråkigheter som är att Muammar Khadaffi fortsätter att vara ett besvär för världen liksom Tomas Ledin är det för mig.
Brukar lägga in slumpade spellistor i mobilen som jag kan lyssna på när jag tar mina promenader. Ett är i alla fall säkert och det är att den där Ledin är ingen slump, han finns överallt, precis som knark, sjukdom och ondska. Ibland lyssnar jag på radion istället men vem dyker inte upp där också? jo, är det inte Tomas Ledin så är det Muammar Khadaffi eller t.o.m båda två. Kanske borde Muammar satsa på en karriär som artist. En duett med Tomas Ledin kanske vore på sin plats av deras gemensamma popularitet att döma. Dock kommer det inte ges något utrymme för den duon i mina spellistor.

Inga kommentarer: