fredag 24 april 2009

Bränt va're här

Jaha!! - Då har man blitt barnledig till på Söndag igen så nu sitter man här å väntar på att det lilla livet ska komma hem igen.
Ett fantastiskt väder vi har fått och det har ju lett till att man har åkt på årets första solbränna. Jag hör till den där avarten som inte blir brun och som är känslig för solen och vid för stor exponering istället blir röd. Ansiktsfärgen är väl att jämföras med resultatet av att kombinera antabus med alkohol...om nu någon vet hur det uttrycker sig på färgskalan. Avart och avart....jag skulle nog vilja säga att jag är en äkta rödhårig viking......synd att det kliar så förbannat annars skulle man lägga sig till med ett skägg a la "Gustav Vasa".

Nu ska jag jag gränsla min "blå" och trampa ut på "Espens gator"......och idag ska vi inte glömma solhatten.

Inga kommentarer: