lördag 11 april 2009

Ingen must

Solen skiner och det ser ut att bli en strålande dag även idag. I dag tar vi nog kameran med oss och går ut, så Liam får cykla lite....han tycker äntligen det är kul att cykla. Tänka sig att ett par stödhjul kan vara så mycket bättre än en pedagogisk och tålmodig(inte) pappa som går bakom och med hög stämma talar om för honom hur man "inte" ska göra - stackars pojk.

Jag vet inte hur det är på andra ställen men här i Edsbyn har vi avverkat sisådär halva påsken och redan på långfredagen stod inte någon påskmust att finna i någon av byns 2 större livsmedelsbutiker, så nu lär det väl dröja ända till jul innan det blir någon must. Förresten så är jag av den åsikten att påskmust smakar bättre än julmust....så är det bara, punkt slut! Det här har fått mig att undra varför man inte har en tillräcklig lagerhållning av denna produkt......åtminstone nu till påskhelgen.

2 kommentarer:

Roffe sa...

Jag kanske inte ska berätta att det är samma must med olika etiketer. Finns även som festmust resten av året.

Sleeping Cell sa...

Javisst är det det, men påskmusten är enligt min mening ändå godare.