torsdag 16 april 2009

"Försäkringskassan"


Eftersom jag har lite svårt att tro på det själv så var jag idag på "Försäkringskassan" för att ordna ett pensionärsbevis....kan vara bra att ha om man ska ut och resa eller gå på motionsdans etc.
Visst har det vart en hel del trams om "f-kassan" men att det var så illa att handläggaren inte ens visste vad jag pratade om fick min panna att rynka sig lite extra. Som om inte det vore nog så fick jag när jag begärde att få ansökningsblanketter om bostadstillägg visa människan på datorn vilken blankett denne skulle skriva ut till mig.....jag menar bara.....är det vad som kallas kompetens eller?
Något pensionärsbevis blev det inte eftersom vårt lokalkontor helt saknar möjligheten att gå in i registren och dom har således bara tillgång till den hemsida som allmänheten har.
Summan av detta är alltså att jag trots möjlighet till att kunna uppsöka "f-kassan" ändå tvingas vända hem tomhänt och ställa mig i den numera världsberömda telefonkön....och allt detta bara för att få ett papper som säger att jag är pensionär.

1 kommentar:

Anonym sa...

Sök på Pensionsmyndighetens hemsida och sök med att skriva in: pensionärsintyg så är problemet löst.