söndag 3 januari 2010

Det bästa 2009

Man glömmer så fort, men jag har funderat lite på bra saker som jag åstadkommit under det gångna året. Visst är det väl bra att jag har städat toaletten och bytt sand i Lennarts bajslåda men det mest storslagna är nog ändå att jag har slutat röka, peppar, peppar. Det är visserligen ingen händelse jag tänker på som jag gör med t.ex. bajslådan, toan, tvättkorgen m.m. men när man tänker på att jag blossat i sisådär drygt 32 år så slår det mig att det är något väldigt stort och betydelsefullt med att sluta. Nu kan man ju alltid hoppas att min rökning inte redan är upphov till någon följdsjukdom som redan är utnämnd till att förpassa mig till en för tidig död ur den aspekten.
Jo, det är nog om än kanske inte det bästa så åtminstone det klokaste jag gjort 2009.

4 kommentarer:

Beas Blandade Karameller sa...

Nä, du S.! Det finns mer än det med att du har lyckats komma undan giftet nikotin… Du har varit pappa och kompis också – det är en större bedrift!!! Rökat är bara en bisak i jämförelse…. Jag avundas dig – inte att vara pappa då förstås, utan att du kan motstå begäret på tobaken!!

Sleeping Cell sa...

Det var fint sagt.
En av dom största drivkrafterna bakom att sluta har varit att jag tror mig veta att mina barn hellre ser mig som en levande pappa än en död.....åtminstone tänker jag finnas till om så är fallet.

Anonym sa...

Som i ett citat " Många har bestämt sig för att förbli vid liv, inte för att de vill leva, utan för att de inte vill ge de överlevande skitstövlarna tillfredsställelsen i att se dem döda." :-) Nej då, självfallet vill de ha sin pappa levande :-) Bra tänkt ! Du har också lyckats med en till bedrift : Lyckats bevisa för andra om att det går att ta sig "upp" , när man varit långt "nere". Dessutom vågat se "tidigare livs spöken " i vitögat.Väldigt tacksam för det :-)Du har lyckats med mycket ! En stor eloge ska du ha för bedriften att sluta röka efter så lång tid.Hoppas på ett lika gott eller ännu bättre 2010!
Kram Teskedgumman.

Sleeping Cell sa...

Tack teskedsgumman.
I 1:a hand slutade jag för min egen skull. Drivkrafterna runtom har jag använt som draghjälp eller motivation som det heter på norska ;)