lördag 23 januari 2010

Försöka duger....inte

Idag hade jag och Liam tänkt ta bussen till Alfta för att hälsa på mina föräldrar. Mina föräldrar är gamla och det är alldeles för glest mellan besöken trots att det går sisådär 1 buss/timmen. Resan tar bara 20 minuter så det borde ju inte vara så komplicerat att frakta sig de 1,3 milen.

Vi kom inte iväg idag heller. Nä! Men vi var på god väg. Vi kom ut på byn där vi tänkte äta lite innan vi klev på bussen. Sagt och gjort. Sen bar det av till busshållplatsen där jag konstaterade att vi skulle bli tvungen att vänta en dryg halvtimma på bussen. Utan att skryta så använde jag mig av lite överslagsräkning när jag antog ungefär när vi skulle vara framme, hur länge vi skulle vara där, tiden det tog att ta bussen tillbaka och tiden innan vi åter igen skulle vara hemma. Mina beräkningar visade med god marginal att det bara skulle vara att krypa till sängs vid hemkomsten.

Jag tar beslutet att vi ställer in resan även den här gången. Det var sen det började. Vårat(Liams och pappas) tjafs om varför vi inte hade varit ute i god tid och haft lite framförhållning.

Även om jag visste att det inte var Liams fel så vill man ju vara med då det ligger lite prestige i såna här dueller så jag anklagade genast mitt barn fört att ha suttit och kollat på tv hela dagen och då är det inte så konstigt att man inte kommer ut i tid - Ha!!

Då har det lilla glinet mage att anklaga sin far för att ha legat i sängen nästan hela dagen. Du kom ju inte ens upp för att hjälpa mig få igång den nya teven då jag ville kolla på barnprogram när du sov hela tiden.

Pappa förnekar inte att det ligger en viss sanning i detta(ganska mycket sanning faktiskt)och erkänner sig därför besegrad i denna tvistefråga - Jag Älskar Dig !

Inga kommentarer: