torsdag 28 januari 2010

PanterPung

Idag har vi varit till veterinären så nu är Lennarts kulor ett minne blott.Många blir nog de stunder då vi tillsammans kommer att sätta oss ner och skänka Lennarts avlägsnade testiklar en tanke.
Har bäddat på toagolvet där det var tänkt att han skulle få vakna ur sin narkos, men för en stund kvicknade han till, raglade på vingliga ben ut från toan, in i rummet, tog plats bredvid mig i soffan och föll åter i djup sömn. Jag har baxat in en gammal kudde under honom i händelse av att Lennart skulle kissa på sig....kan ju vara lätt hänt om man är lokalbedövad kring det allra viktigaste.
Veterinären tyckte f.ö. att Lennart var en mycket vacker katt och påpekade att den svarta täckningen och lystern i hans päls var ovanlig och så sa djurdoktorn något som fick mig att känna mig extra stolt: "En riktig Panter".

2 kommentarer:

klatuu sa...

Exakt min tanke när jag såg honom utforska transportburen: En riktig Panter!
Lennart är hur cool som helst!

Sleeping Cell sa...

Tack så mycket för lånet av buren.
Djurdoktorn sa att den katten kommer att växa ännu mer och att nästa gång han behöver ut och åka behöver han en bur modell större :)