tisdag 31 augusti 2010

Lite självkänsla

Idag har jag och Fredrik varit till Söderhamn på föreläsning med Mia Törnblom.
Efter att ha läst hennes böcker och även deltagit i cirkelarbete med hennes bok "Självkänsla nu" som basis så har jag väl haft en viss önskan att om tillfället skulle dyka upp så skulle jag vilja se henne live. Säger man live om en författare/föreläsare?

Det märks att Mia har hållit på med det här ett bra tag nu. Som livscoach är hon ett proffs. Precis som hon säger själv så har hon lärt sig av misstagen och vet numer hur man inte ska agera inför sin publik.
Har man läst och studerat hennes böcker så kanske man upplever att det hon säger inte är något nytt. Men att se Mia live när hon bjuder på sig själv med humor, kroppsspråk och positiv energi är något som borde vara fler förunnat.

Man kan ju undra varför det inte på 2010-talet är obligatoriskt med personlig utveckling på skolschemat....

Passade även på att få en liten pratstund med Mia....och det var inte bara för att jag skulle kunna säga att "jag har pratat med Mia Törnblom". Nej, jag hade faktiskt ett litet ärende men det låter jag vara osagt....

Inga kommentarer: