lördag 28 augusti 2010

Värt att veta

Ger mig själv ett stort minus just nu, då man kan tycka att "en sån som jag" absolut borde ha en stekgryta i min ägo men ändå saknar detta näst intill oumbärliga kärl. Har precis förberett och masserat in en nötstek med salt och kryddblandning och det är här avsaknaden av en stekgryta gör att jag får svårt att andas, vrider mig i kramper, tuggar på ugnsluckans handtag och blir alldeles blå i ansiktet.
Nej, riktigt så var det väl ändå inte. För att förebygga att just detta inträffade så valde jag att placera köttstycket i en vanlig ugnsfast form och skicka in det i den 125° varma ugnen. Den låga temperaturen lär till min fördel innebära att lunchen uteblir och vi får hugga in på slutprodukten till middag istället.

Annat som är värt att notera är att jag vid dags dato åter igen hunnit bli ganska skäggig. Funderar faktiskt på att raka mig innan jag publicerar, men då det skulle påverka sanningshalten i inlägget och jag för att rätta till det skulle tvingas ändra eller ta bort raderna angående min skäggstubb så låter jag det vara ogjort - sa Bo Hjort.

För dig som inte redan märkt det så vill jag bara upplysa om att getingbesök blivit alltmer vanligt den senaste tiden. Denna lilla fågel tycker om i stort sett samma föda som oss människor.

Inga kommentarer: