söndag 1 augusti 2010

Sommarplåga 2010


Självklart minns väl alla förra sommarens stora hit "Sommaren med Örjan" och den har även i år blivit utsedd till årstidens största plåga.
Med tanke på att vi har väldigt aggressiva och många till mängden myggor i år så är det inte alls en så tokig utmärkelse.

Håll till Godo!




"Sommaren me Örjan" (melodi: Sommaren i City)

Oh, jag minns det som i fjol
du hade ballerina-kjol - aha-a
som en stamkund fanns Du där.
I kön på Konsum framför mig
i en kundvagn såg jag dig - aha-a
oh,om du ändå vore här.

Dina sockiplast va på
men jag visste inte då
att det skulle bli vi 2-åh-åh

Sommaren me Örjan
kom vid årets början
det var mitt i vintern.
Minns du vad som hände
minns du vad du sa när du träffade mig?
Kommer du ihåg mig?
2008 - vi åt hallongrotta
Minns du var vi va-a?
Minns du va vi sa-a?

När jag smyger genom byyn
jag glömmer aldrig vilken syn - aha-a
din piruett vid "Röda kvarn"
Jag ville vara så som dig
du var en förebild för mig - aha-a
som en sessa gled du fram

Dina sockiplast va på
men jag visste inte då
att det skulle bli vi 2-åh-åh

Sommaren me Örjan
kom vid årets början
det var mitt i vintern.
Minns du vad som hände
minns du vad du sa när du träffade mig?
Kommer du ihåg mig?
2008 - vi åt hallongrotta
Minns du var vi va-a?
Minns du va vi sa-a?

Öh-öh-öh-öh-öh-öh
å jag undrar fett om dig
kan lilla Öjje ge sig tid
för lilla mig.
Öh-öh-öh-öh-öh-öh
när vi sen möts här till vår'n
å jag hoppas att det då blir
gos-i-gos vid hembygdsgår'n.

Öh-Öh-Öh ----- Öh-Öh-Öh

Sommaren me Örjan osv....

1 kommentar:

Anonym sa...

Heheh underbart ! Teskedsgumman