tisdag 24 augusti 2010

När vädret drabbar mig...

Ja, då har man varit och lämnat Liam på skolan, och om denna morgonens väder råder inga som helst tvivel. Storm, det regnar från alla håll, sönderblåst paraply, vi tvingas gå - det är Hösten med stort H. Visserligen så visar färgen på trädens lövverk att det borde vara lite sommar kvar men jag gillar att måla f**n på väggen så så får det bli(tycker det känns sketadumt å skriva 2 "så" på raken men det ledde ju till en rad inom parentes åtminstone).

Vad jag egentligen vill ha sagt när jag som fuktig både här och där sitter här nyss inkommen från den blöta väderlek som råder på utsidan är "Fy för bövelen".

Jag må vara en kall jävel men jag blir inte av med min irritation ens när jag tänker på "vad är väl lite höstrusk i Edsbyn jämfört med en översvämning i Pakistan som sköljer bort hela ens livsverk?"

Inga kommentarer: