fredag 13 februari 2009

Nostalgisk klimatförändring

Idag är Liam tillbaka på dagis och den kyla som vi haft över oss verkar ha släppt och vi tycks återgå till ett mera humant klimat. Solen skiner och det ser ut att bli en strålande vinterdag. Vore man intresserad av skidåkning på längden, eller tvären också för den delen så tror jag att denna dagen vore idealisk för ett sådant ändamål. Jag har faktiskt tidigare i mitt liv ägnat mig åt skidor på tvären.

Vidare så åkte jag nyss iväg på en nostalgitripp när jag läste "Tyskungens" blogg. Det är tydligt att det ändå är 80-talet som satt dom djupaste spåren i ens själ. Siewert Öholm marknadsförde "Heavy Metal". Livet var "Rock'n Roll - man var rebell, och man var odödlig.

Man funderar ju lite på vad man har att se fram emot. Rock'n Rollen inom mig kan ingen ta död på, men ska framtiden kantas av typ: Nitar, läder & höftledsoperationer.....?

2 kommentarer:

akajos sa...

Du är utmanad på en blogosynk på: http://blogg.bums.nu/2009/02/jag-har-uppfunnit-ett-nytt-ord.html

Sleeping Cell sa...

Ok,det måste jag kolla.