fredag 27 februari 2009

Nymuck till nästa volta....

Ja, man hinner väl bara bli av med magsjukan så kommer nästa problem för nu har kriminalvården åter igen gläntat på dörren och släppt ut "dubbel-E" på fri fot. Det här är ett lokalt problem,men jag kan lova att, lyssnar man noga så kan man höra hur det rasslar i cykellåsen när Edsbyborna i sin förtvivlan försöker säkra sin egendom.
Man kan snacka om ekonomiska kriser, varsel och nedläggningar men det finns väl ingen som med så lite kan orsaka sån oro och upprymdhet i ett samhälle som detta lokala fenomen.

Personligen så tycker jag att fenomenet i fråga har en given plats som staty på Södra torget i Byn.

Nu ska jag steka leverbiff, som om det hade med saken att göra men skitsamma.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Härligt att se att du är igång igen. Har saknat dig en del.
Har sett Kebnekajse 4 ggr på den gamla goda tiden.
Mer foton på Liam efterlyses
P-E

Sleeping Cell sa...

Där ser man.
I vissa avseenden önskar jag att jag hade vart född tidigare och fått uppleva "rörelsen", men å andra sidan skulle jag ju då vara mycket äldre i dag:)

Anonym sa...

Sicken tur att inläggen kom tillbaka! Nyss när jag var in och kollade var det alldeles tomt bland inläggen, det var bara bakgrunden och infot som syntes :)

Anonym sa...

Hehe, ja man kanske skulle försöka kontakta en Warlock som kan förstena D.E i en lämplig pose på Södra Torget så har man slagit två flugor i en smäll! :)