fredag 13 februari 2009

Om alla vore som jag

I min värld skulle det vara soft att leva. Man behöver ju inte vara lat för att man anser att livet ska vara behagligt och fridfullt. I min värld så regerar freden och kärleken och vi lever alla i harmoni med naturen och vi respekterar varandra precis som vi är. Som en liten porlande bäck i skogen skulle livet flyta fram i stilla ro.

Kanske en utopi, men pengar skulle vara ett minne blott som vi ibland tillsammans brukade skoja och skratta och minnas hur det var förut när dom fanns. Vi skulle skratta åt våra tidigare misstag och dumheter och vara förundrade hur dumma vi hade varit som inte hade kommit på livets mening tidigare.

Som ett kollektiv uträttade vi allt nödvändigt arbete tillsammans där vi delade på sysslorna efter var och ens förmåga. Om vi antar att det även i denna värld skulle finnas utrymme för tårar och sorg så skulle min son Liam finnas där. Han skulle bara med sin närvaro göra att den drabbade skulle finna tröst.

Det enda varumärke som fanns kvar skulle vara "Coca Cola" och det fanns kvar bara för att vi tillsammans så hade bestämt. Det fungerade numera som ett stycke kultur och var ett museum beläget i dom mest ogästvänliga delarna av Karpaterna.

Vi skulle aldrig ge upp våra tankar och vår strävan i att uppnå Ljus & Frid - "Kärlekens Rus"

Med dessa rader om en underbar värld så länkar jag vidare till "Bums.Nu"

Här är även länken till "Estetjävel" som blogosynkar med H C Barregren på Bums. Nu

3 kommentarer:

Anonym sa...

Har länkat till dig nu - va roligt att du vill vara med i vår bloggosynkning :D

akajos sa...

Hej, vad fint att livet var som en porlande bäck genom skogen. Den metaforen tycker jag om. Och Liam som ger tröst.

Jag blev lite chockad över att Coca-cola skulle finnas kvar, men sen fattar jag det som att det är ett museum, ett sätt för de lyckliga mäniskorna att förstå hur vi levde förr...

Sleeping Cell sa...

Då uppfattade du det Rätt;)