lördag 20 mars 2010

Bjut änne niden Lada

Bjut änne niden Lada ! Stavas som det låter och är ett väl använt uttryck. Skulle man fråga Fredrik Lindström så skulle han antagligen fatta nada eller så skulle han nog upplysa om att dialektalt sett så är nog uttalet närmast besläktat med Turbo-Jetskää.

På intet sätt skrämmande men varenda morgon när jag ser mig i spegeln så tänker jag på Leif Pagrotsky. Detta kan ha att göra med att min rakning uteblivit sen fleeeera veckor tillbaka.
Måste ju finnas fler med skägg som man kan ha i åtanke när man ser sig i spegeln...(mig själv t.ex).

Själv har jag som målsättning att anlägga en Usama Bin Laden - look. Visserligen så vet man ju inte om han i dagsläget har sitt i behåll eller om han har drabbats av skägglossning. Det är väl lite av det som jag och "Usse" har gemensamt, att liksom ingen, knappt våra närmaste vet om vi har vår hårbeklädda nuna kvar eller inte.

- Bilden har inget med inlägget att göra - (inte mycket i alla fall)

Inga kommentarer: