söndag 14 mars 2010

Till den tröge

Vill bara förklara lite ifall att någon funderar vad poängen var med gårdagens inlägg ang. V eller W.
Grejen är den att det inte längre är folkbokföringen eller skatteverket som man ska vända sig till om man vill ändra hela eller en del av sitt namn. Det är numer patent & registreringsverket som har hand om såna ärenden och det var dit jag ringde för att få prisuppgift om vad det skulle kosta mig att ändra från V till W i mitt efternamn. Priset var alltså 1800kr för en enskild och 3200kr för hel familj. För dig som ändå inte fattar så klickar du bara på "VALUTAOMVANDLARE"

Jag stavar ju ändå mitt namn med W så det gör jag ju som jag vill med ändå. Problemet är bara det att jag inte får glömma bort detta när jag ska göra vissa viktiga namnunderskrifter(vilket jag gör nästan hela dagarna eftersom jag är så berömd) som t.ex leg, pass, körkort, skivkontrakt, fredsavtal, nådeansökningar, utvisningsbeslut och andra ställen där det är noga med att identiteten blir korrekt.

Vidare så skriver jag på ett annat ställe att det skulle vara billigt att heta Vikström och det är det absolut inte, och inte heller är det gratis, tvärtom.

Dessa förklaringar är på intet sätt tänkt att fördumma mina läsare utan är bara till för dig som inte fattade poängen med gårdagens inlägg.

Inga kommentarer: