söndag 21 mars 2010

Labanism

Jag har äntligen brutit mig loss och befinner mig nu på flykt undan idioterna, den sektliknande gemenskapen som utan tvivel legat mig varmast om hjärnan....

Jag har nu kanske bestämt mig att jag ev. har hittat min övertygelse och kramar nu i min jakt på Judas Testiklar ut det sista ur Labans Pung.
Jag har ingen egen vilja och det känns skönt....tror jag. Idioterna jagar mig och jag inbillar mig att jag kan känna mig helt trygg under Labans beskydd, Laban är allt.

Det är Laban som ligger bakom precis allt. Det braiga med Laban är att han även tar på sig skulden för allt eftersom han är orsak till allt. När man väljer att lägga sitt liv i Labans händer(vilket man sällan gör självmant) så väljer man att inte tro speciellt mycket på någon annan än Laban.
Laban understryker dock att om man är lite osäker så går det bra att ha lite funderingar kring hanses kollegor eftersom ingen riktigt vet om Laban bara är en i raden av allt man kan välja att tro på.

Labanismens motsvarighet till den heliga skrift finns att köpa hos närmsta bokhandel och går under benämningen "Labans Bok". Den är utgiven på minst lika många språk som "Pippi Långstrump" och skriftens kanske mest betydelsefulla innehåll är sannolikt evangeliet om Judas testiklar där densamme även presenterar profetian ang. Bollnäs GIF:s ödesmatch mot Hammarby som slutar 3-1 till Bajen.
Understrykas bör att det även här är "Bonniers" som sitter på rättigheterna.

Laban är stor, speciellt Labans Pung. Det mest heliga och det som ger näring åt livet är som kanske någon redan har listat ut Labans Pung. Den som för Labans talan bland oss vanliga "döda" är profeten Judas vars testiklar man i jakten på rättfärdighet försöker krama ut ur Labans Pung.

Inga kommentarer: