fredag 26 mars 2010

Takdropp

Har lämnat Liam på dagis lite senare idag eftersom vi först var till den mycket lokala hälsocentralen. Där tyckte en flintskallig sjuk sköterska med mer hår än mig på sidorna att jag skulle titta in på apoteket för att mot en kostnad av 182 kronor hämta en salva som förhoppningsvis skulle vara bra mot de åkommor vi just sökt för.

Så långt var allt bra och jag satte mig ner för att vänta på min tur. Liam tyckte det var lite väl varmt så han föredrog att vänta utomhus. Efter avslutat läkemedelsinköp rör jag mig med mina mjuka kroppsrörelser och gungande skinkor ut ur apotekets lokaler. Väl ute finner jag en genomblöt gosse stående under den här byns garanterat största takdropp med läckande takränna.

Takdroppet är inget vanligt takdropp utan kan närmare beskrivas som en utomhusdusch.
Gossen försöker förklara för den mycket upprörda fadern att han bara var törstig och ville ha lite vatten men fadern avfärdar detta argument som rent trams och väljer att låta sin irritation förgylla denna morgon ännu en stund.

1 kommentar:

Kommerotardig sa...

Hehe. Bara att vända på klacken o köpa Ipren också.