fredag 9 april 2010

En välsignad morgon uti Bandyträsk

Hej baberiba denna lite gråa men ändå gyllene fredagsmorgon uti Bandyträsk. För att förebygga att känslan av olycka uppstår hos någon av bloggens få läsare så kikar jag bara in som snabbast för att rita ned några mycket betydelsefulla men ändå meningslösa rader innan det åter igen är tid att krypa till kojs - mä gällivare-boys.

Ingen tussilago synes än och inte heller blänker stjärnorna på himlen. Det roligaste som hänt hittills idag har egentligen inte hänt så det kom jag på alldeles själv när vi tidigare i morse kom till cykelrummet och jag då låtsades se en cykel av märket "Hönshjärnan". Dä dyckte ja va kul, dyck dä du å då.

Jag vet att detta kan komma att chocka någon svårt men det är absolut inte min avsikt. Är du en av dom som kan tänkas bli lite chockad så är mitt råd till dig att inte läsa längre än hit.

Bara för att ingen ska gå omkring och tro något annat så känner jag mig manad att upplysa om att Bandyträsk löper precis lika stor risk att drabbas av ett meteorit eller asteroidnedslag som vilket annat ställe som helst på vår välsignade planet. Jag vill inte orsaka nån panik men lite oro kan väl kanske någon kosta på sig.

Inga kommentarer: