onsdag 7 april 2010

Låg kostnad - högt pris

Om man bortser från kostnaden så hör jag till dom som inte har något emot att gå till tandläkaren och idag gick besöket över all förväntan.
Först tryckte tanddoktorn i mig bedövningsvätska som fick halva tungan att domna bort....men inte området runt tanden som skulle lagas.
Därför tryckte doktor tand i mig ännu mer bedövningsvätska som fick min tunga att domna bort ännu mer....dock bedövades inte området runt tanden som skulle repareras.
Det var precis därför som doktor tand blev tvungen att sätta dit ännu en dos...med förhoppningsvis större träffsäkerhet.

Det var då som kanylen lossnade från pumpen varpå jag fick all bedövningsvätska i munhålan. Det var mycket gott på min ära, en aning beskt med inslag av kemikalier men sååå gott.
Detta missöde tvingade sedermera doktor tand att göra ännu ett försök som resulterade i att känseln i min tunga var ett minne blott och den tilltänkta bedövningen vid tanden som skulle repareras ändå uteblev.

Då meddelar doktor tand att denne är förhindrad att ge mer bedövningsvätska med tanke på den mängd som denne redan hade utdelat(samt att det även skulle räcka till fler patienter) och att vi därför antingen blev tvungen att skjuta på ingreppet alternativt laga under de omständigheter som nu rådde. Jag valde det senare, och hade jag vetat detta så hade jag avstått från alla bedövningsförsök eftersom reparationskostnaderna inte uppgick till mer än 263 kronor(!!!)

(Bilden har så vitt undertecknad vet inget med texten att göra)

Inga kommentarer: