måndag 5 april 2010

Vilken skönhet

Liam har för det mesta något projekt på gång och idag var inget undantag. Han har under eftermiddagen klippt, klistrat, planerat och byggt upp en skönhetssalong. Och gissa vem som var utsedd att bli den 1:a kunden !?

Efter att vi käkat middag blev jag så tilldelad ett antal låtsaspengar som Liam själv hade gjort. Han hade även byggt upp en reception där jag skulle anmäla min ankomst och även göra min betalning.
Nu har jag ganska liten....eller ingen erfarenhet alls om jag ska vara ärlig av skönhetsbehandlingar men något säger mig ändå att 8 kronor torde vara ett mycket överkomligt pris.

Liam registrerade min ankomst och visade mig sen till rätt avdelning och till det behandlingsrum som var avsett just för mig.
Där fick jag sen lägga mig tillrätta i en säng varpå jag sen smordes in med låtsaskräm och fick skivor av låtsasgurka på mina ögon....åsså tejp förstås.

Sen blev assistenten tvungen att rusa vidare för att inte missa "Bolibompa" och jag blev då ombedd att ligga kvar och bara ta det lugnt. Jag fick även frågan om han inte skulle släcka lyset och jag var inte sen att tacka nej.

Ja, det var storyn om min skönhetsbehandling.
Om det funkade?
- Nää !

2 kommentarer:

Anonym sa...

Men hallå, TOMTEN ! Man känner ju knappt igen dig längre ! Hur många gånger har Liam varit på en skönhetssalong om han visste allt detta? Erat helgnöje?
Teskedsgumman

Bockstensmannen sa...

Liam är en mycket välinformerad och väl uppdaterad ung man till skillnad från hans far som av vissa brukar antas leva sitt liv i en grotta.
Med tanke på hårväxten i ansiktet och utseendet i övrigt så kan det föra tankarna tillbaka till något som är uppgrävt ur en torvmosse.