måndag 13 september 2010

Kryssa mig

Så fel det kan bli ibland. Då syftar jag på mitt förra inlägg som jag avslutar med något så urbota töntigt som "Rösta med hjärtat". Känns outhärdligt pinsamt att veta att det är jag som skrivit det, så nu sitter jag och plågar mig själv genom att titta på gårdagens inlägg. Finns väl för f**n inget hjärta inom politiken.

Nu var ju inlägget byggt på lite tankar jag hade och jag brukar inte blanda mig in i politikens värld. Jag avstår medvetet från det eftersom jag anser mig alldeles för dåligt påläst för att kunna vara politiskt korrekt. Det är lite synd egentligen. Sverige skulle behöva en ny stark....och lite knäpp ledare som kunde reda upp lite gammalt groll och föra landet in i framtiden.

Om jag fick bestämma så skulle allmänna vägar vara utrustade med regelbundna "utsvävningar". En "utsvävning" är inte att blanda ihop med en rastplats även om den till utseendet ser likadan ut. En liten parkeringsficka där man kan stanna för att klia sig i huvudet eller varför inte, bara ta sig en funderare.
Kanske låter lite tokigt men i min utopiska värld så tycker jag att det finns utrymme för små satsningar som man tror kan ge ett bra resultat på sikt. Men politiker av idag snackar bara om miljarder mig hit och miljarder mig dit.....förbifart Stockholm....va!?

Politiskt svammel. Det är vad som genomsyrar den här valrörelsen. Blockpolitik...va!? Finns ju inte ett parti som kan driva sina frågor och sin ideologi på ett rättvist/orättvist sätt. Det är inte längre självklart på vad eller var man ska lägga sin röst. Verkar som att det bara finns 3 alternativ att rösta på. Höger, Vänster eller Blankt. Vill man försöka se något positivt i det så kan man ju alltid tycka att det har blivit lättare att välja....

Rösta med stjärthålet !

3 kommentarer:

Anonym sa...

så var även detta inlägg läst o beskådat... Du har inte funderat på att ställa upp i nästa val som : "utsvävningsminister"? Jag är övertygad om att du är som klippt och skuren för den rollen.
Teskedsgumman

Sleeping Cell sa...

Hmmm...ja, varför inte...Då skulle jag vara en glad minister som fick stora skrattutbrott i direktsändning.Å i Almedalen skulle jag bara springa runt och göra kullerbyttor i gröngräset....när jag inte motionerade för fler "utsvävningar" förstås :)

Konungen sa...

Jag röstar med hjärtat jag. O det är rött

O man behöver pauser i vardagen så jag röstar på utsvävningen å