torsdag 2 september 2010

Min aktiva livsstil

Fyra maskiner är laddade i tvättstugan och morgonmotionen är avklarad. Har fått en blåsa under en tå känner jag. Men det är väl så när man är grön och dessutom har nya skor. Det blir till att göra som proffsen i morgon - tejpa.

Det är rätt många människor som är ute och motionerar om morgnarna, och det är trevligt när man möter och hejar på både bekanta och obekanta ansikten. I morse t.ex så mötte jag en äldre dam med rollator som hojtade ett friskt "Godmorgon" från andra sidan vägen. Hon tyckte att idag blåste det rejält och så här kallt var det minsann inte igår morse. Nä, nu är hösten här, det känner då jag det, fyllde hon i. Det är precis som att är man ute och går om morgnarna så tillhör man automatiskt samma klan, och det är ju fint.

Man ser ju även en del annat än just morgonmotionärer. Jag såg bl.a en moderat, en kvinna på väg till jobbet som kom springande på stora vägen i alltför högklackade skor, en annan som såg ut att inte riktigt veta vilka han ska lägga sin röst på den 19:e. Man kan alltid önska att den sistnämnda kommer tillrätta med sin ovisshet och i slutändan gör ett klokt val.

Pling plong - Lennart har bajsat! Dax att göra rent i lådan!

Inga kommentarer: