tisdag 21 september 2010

Tales from the stig

I morse öste regnet ner men det förhindrade inte en elitmotionär som mig att ändå ta sin morgonrunda. Jag brukar oftast gå längs "Hälsans stig" plus att jag tar ut svängarna för att få någon km till. "Hälsans stig" som är signerad hjärt & lungfonden är i Edsbyn 6 km lång....eller kort om man så vill.
Som jag nämnt förut så ser man ju även lite andra människor utefter den där rundan. Vad varje individ vill uppnå med sin vistelse på stigen har jag ingen aning om men jag kunde inte låta bli att reflektera lite extra på en "motionär" häromdan.
Med tanke på att "Hälsans stig" är signerad "hjärt & lungfonden" så tyckte jag det såg en aning märkligt ut när jag såg en kvinna iförd träningsdress och joggingskor som samtidigt puffade på en cigarett. Hon liksom släpade sig sakta men säkert framåt medan hon blossade intensivt på ciggen.
Det verkade som om det var av cigaretten hon fick den lilla ork hon hade. Jag hade förmånen att hamna i baksuget så att säga, men lyckligtvis var mitt tempo en aning högre vilket resulterade i att jag efter en inte alltför lång stund kunde passera henne.

Ja, så var det med det. Snipp snapp snut. Så var berättelsen om den puffande motionären slut!

1 kommentar:

Anonym sa...

Hur mår du nu då , elitidrottaren ? Kan det vara samma dam som kom vid svampplockningen ?