fredag 6 november 2009

Det har sina sidor

Det har verkligen sina sidor att lära sig att tänka positivt. Jag har tydligen gjort såna framsteg att inte ens dagens regnande kunnat få mig att gnälla. Tvärtom har jag upptäckt att det där med vädret är en av de vanligaste sakerna människor tar till när det gäller att göra sig själv till offer. Det jämras och klagas på både årstider och väderlek. Jag laborerar och utsätter mig själv för diverse försök och alternativa vägar i min jakt på att utvecklas som människa och det har onekligen hänt något med Mr Bitter när han har såna tankar som att: aldrig att vädret....och inget annat heller för den delen, ska få påverka mig hur jag känner mig idag. Tack för en underbar dag och jag skiter väl i om jag blir lite blöt för jag har ju själv valt att ta cykeln ut i regnet.

Allvar som göms bakom skämt är humor. Skämt som göms bakom allvar är ironi.

Det är fredag kväll och bara skit på tv:n och det är så jävla synd om mig så det finns inte ord att finna i det svenska språket för att uttrycka hur sjukt pissigt livet är just nu. Mörker, mörker och åter mörker i denna grymma jämmerdal. Jag är barnledig, singel, knappt nå hår på huvudet, fet, ensam mm mm, och allt detta i en ostädad lägenhet som jag valt att kalla för en latrin.
Jag har varken alkohol, knark, lösningsmedel, tobak, choklad eller något annat som kan göra mig lycklig.

Bortsett från att det är jävligt synd om mig så måste jag säga att det är härligt att leva.

Inga kommentarer: