lördag 28 november 2009

Kanske bättre att vara tyst

Antar att det är bristen på snö som får en att tycka att det skulle sitta fint med lite vitt till jul även om det skulle innebära att hela det liv som nu är värt att leva skulle rasa samman.
Icke helt ovanligt så är sanningshalten i inlägget inte av någon större kvantitet men till jul har jag önskat mig en stiga åkgräsklippare så att jag kan ta med mig grabben ut på lite fritidsaktiviteter och att han ska slippa säga till sina kompisar att "pappa har ingen bil". Det är ju fruktansvärt. Det är väl snart bara jag, Peter Haber och alla tonåringar som inte har bil.....eller k-kort. Varför tycker inte jag att det hör till dom viktigare saker man bör skaffa sig här i livet? Jag vet att jag inte skulle bli lyckligare, bara fattigare, nja, lite gladare ibland kanske. Alternativet är ju att lägga lite energi på att skaffa sig en partner med k-kort men då vette väl f**n om det inte vore mindre komplicerat att skaffa sig ett eget styrbevis.

Inga kommentarer: