torsdag 15 oktober 2009

Äntligen

Sådär ja! Då börjar det bli klart, så då är det bara resten kvar som man brukar säga....nej, det brukar inte jag säga i alla fall, men en del gör det.
Det har nu varit några bråda dagar och det var ett tag sen man kände av att kroppen låg på vilopuls. Det kan lätt bli så inför den typ av evenemang som stundar inför kvällen. Det är nämligen så att i kväll så är det föräldramöte...och det är bland det bästa jag vet...näst efter julen och magsjuka. Två(2) timmar beräknas sammankomsten ta i anspråk räknat i västeuropeisk tid men den gäller inte för mig och speciellt inte vid föräldramöten. Skulle tippa på att 2 timmar är ungefär lika mycket som en evighet typ, jag älskar föräldramöten.
Men som sagt var, jag har haft tid att förbereda mig....men ändå inte gjort det.
Eftersom jag inte vill komma dit och lukta kontaktlim och thinner så har jag med hjälp av trucken rullat fram en låda sobril(en ganska stor sådan faktiskt)utifrån lagret.
Jag sa det nyss och jag säger det igen för jag kan inte nog påpeka hur mycket jag älskar föräldramöten och speciellt stämningen efteråt då vi fikar och minglar med varandra.

3 kommentarer:

Konungen sa...

Nu lider jag med dig
Jag var klassförälder när min dotter gick på dagis, i föräldrarådet tror jag det hette.
Jag var ju typ ende mannen så jag var tvungen.
Personligen sov jag noll timmar nätterna innan dessa straff! För det är vad det är: Straff.
Att vara trevlig på kommando.
Se det så här:
Det är bara ungefär 12 år kvar av föräldraråd, klassmöten, kvartssamtal och annat
Sen är du fri!

Sleeping Cell sa...

Sköönt!! Ungefär 12 år går fort(med västeuropeisk tideräkning)

Anonym sa...

Jag ska tänka på dig extra mycket när mina år är slut.
Hoppas att det blir väldigt gott fika så du kan mingla riktigt länge !
Teskedsgumman