söndag 11 oktober 2009

Förnedrande bra affär

Eftersom Liam och jag tyckte att vi hade lite ont om tid idag när vi var ute på byn så tänkte vi dela på en pizza innan Liam sen skulle vidare till sin flickvän och lekkamrat.
Sagt och gjort så beställde vi 1 pizza som vi fick serverad på en varsin tallrik och det var någonstans i detta ögonblick som det som skulle bli till en mycket bra affär inträffade.
Det kan knappast ha med kroppsvikten att göra men stolen under mig gav vika varpå jag reflexmässigt hoade rakt ut samtidigt som jag la min underarm rakt i min halva av pizzan. Jag vet inte varför men av någon anledning så tyckte både personal och andra kunder att detta var något utöver det vanliga vilket gjorde att man vred på sina huvuden för att beskåda den pizzainsmorda farbrorn med den tvivelaktiga stolen som vid det här laget hade ca.3 ben.
Jag såg att t.o.m personalen skrattade men det värsta var ändå att dom försökte att dölja detta för den pizzainsmorda farbrorn och även om dom snabbt rusade till med servetter och erbjudanden om ny pizza så kunde jag ändå inte låta bli att känna mig lite förödmjukad.....även om det var snabbt övergående då jag insåg att jag på bekostnad av förnedringen ändå hade tjänat 1/2 pizza.

Inga kommentarer: